Veelgestelde vragen

Hieronder kan je het antwoord vinden op de meeste vragen. Mocht je een specifieke vraag hebben dan horen we het natuurlijk graag! Neem dan contact op met ons via de contactpagina.

Zijn alle producten van Traindevie glutenvrij?

Jazeker, alle producten van Traindevie zijn glutenvrij. In veel gevallen is er ook een lactose vrije variant.

Wat is Coeliakie?

Coeliakie spreek je uit als seuliakie (seu-lia-kie). Het is een auto-immuunziekte die geactiveerd wordt door het eten van gluten. Bij iemand met coeliakie ontstaan door het eten van gluten ontstekingsreacties in het darmslijmvlies van de dunne darm. De darmvlokken gaan daardoor kapot. Bij langdurige schade aan het darmslijmvlies worden belangrijke voedingsstoffen niet meer goed opgenomen.

Waarom de naam “Traindevie”?

Traindevie betekent levenslust. In onze familie komt coeliakie voor, en omdat we allemaal graag willen genieten van lekker en veilig eten hebben we besloten, als ervaringsdeskundigen, om exclusief te gaan samenwerken met serieuze en begane bakkers, koks en voedingsdeskundigen. Onze missie is de verkoop en distributie van ambachtelijk geproduceerde glutenvrije voedings producten. Zo maken we jullie leven een stukje makkelijker.

Hoe kan ik mijn bestelling laten thuis bezorgen?

In je winkelmandje kan je kiezen voor thuisbezorgen of afhaalpunt. Klik op thuisbezorging en dan kan je kiezen voor thuisbezorging of service locatie levering. Er zijn service locaties bij jouw in de buurt zodat je zelf kan bepalen wanneer je jou bestelling ophaalt. In de grote steden zijn er service locaties die 24/7 open zijn.
Check de locatiewijzer van PostNL: Post NL locatiewijzer.

Waarom krijg ik alleen een afhaalpunt te zien, terwijl ik mijn bestelling wil laten thuis bezorgen?

Dan zit er waarschijnlijk een product in je winkelmandje die we niet kunnen laten thuisbezorgen.
Alleen producten aangemerkt met het pakketsymbool “📦” zijn geschikt voor thuisbezorging.

Waarom verkopen jullie online?

Omdat we iedereen in Nederland de kans willen geven om te kunnen genieten van onze heerlijke glutenvrij producten.

Hebben jullie ook winkels?

Ja, er zijn verkooppunten die een glutenvrij assortiment van traindevie in de winkel hebben liggen.

Waar wordt het glutenvrij brood en banket gebakken?

In de glutenvrije bakkerij in Eke, Belgie.

Jullie hebben een allergenenfilter in de webshop. Hoe werkt deze?

Je kan de allergenen aanvinken die je niet mag hebben en dan op “filter” klikken.

Waar kan ik de ingrediënten van elk glutenvrij product vinden?

Deze kan je vinden op elke product pagina door op “overige informatie” te klikken.

Wanneer bakt jullie bakker?

Onze bakker bakt elke 2 weken op vrijdag, zodat jullie op zaterdag de verse en ambachtelijk glutenvrije producten van traindevie in huis hebben. Bekijk hier de volgende leverdatum

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Je kan je bestelling afhalen op zaterdag bij een door jouw gekozen afhaalpunt of bij een service locatie bij jou in de buurt. Vind hier je afhaalpunt

Kan je het glutenvrije brood van traindevie invriezen?

Ja, dat kan. Glutenvrij brood en kleine broodjes kan je invriezen. Bekijk hier ons uitgebreide bewaaradvies.

Kan je glutenvrij banket van Traindevie invriezen?

Ja, het meeste glutenvrije gebak en taart van traindevie kan je invriezen, check wel altijd de informatie op het product etiket voor de zekerheid. Bekijk hier ons uitgebreide bewaaradvies.

Wat zijn de verzendkosten in Nederland?

De verzendkosten in Nederland zijn 4,95. Bij bestellingen van meer dan 55,- zijn de verzendkosten gratis.

Wat zijn de verzendkosten naar Duitsland?

De verzendkosten naar Duitsland zijn 8,25

Is er jodium toegevoegd aan het zout dat jullie gebruiken?

Ja, we gebruiken bakkerszout (dit is met jodium).

Is de glutenvrije bakkerij noten en pindavrij?

Nee, in onze bakkerij gebruiken wij noten.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Op zaterdag worden onze postpakketten bezorgt bij jou thuis of bij een servicelocatie bij jou in de buurt. Als je er voor hebt gekozen om je product af te halen bij een van onze afhaalpunten, kan je hier de tijd vinden wanneer je pakketje klaar staat. Bekijk hier de volgende leverdatum.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kan ons bereiken op 06-36018454, bellen of whats-appen, of stuur een emailtje naar bestellingen@traindevie.nl.

Waarom is glutenvrij brood en banket van Traindevie duurder?

Traindevie heeft een exclusieve glutenvrije bakkerij zodat jullie veilig van onze glutenvrije producten kunnen genieten. Geen kans op kruisbesmetting dus. Daarnaast zijn de grondstoffen en ingredienten van de glutenvrije producten duurder en het productie proces is kleinschalig.